Jag ser fram emot september…

När solen skiner och det doftar gott från de gula sädesfälten och man har leidon av de stora skördetröskorna man inte slipper förbi på vägen. Då är det skönt. Luften är frisk och klar och fastän solen skiner och det kan vara lagom varmt på dagen så friskar det till på nätterna…

Dygnets bästa stund är nu när jag sitter vid vardagsrumsfönstret och känner att det kommer lite svalka från fönstret. I sovrummet går det inte att vara för där ligger morgonsolen på…

Jag märker att jag börjar bli ”knaro”… det brukar bli så när sovandet inte blir till något.

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jag ser fram emot september…

  1. Tititu skriver:

    Sov ute. Du har ju en gård. Det är sååå skönt. Ett romantiskt moskitonät kan man hitta i inredningsbutiker om det behövs. Jag har så väluppfostrade krankar att de hålls i andra ändan av gården. Fattar inte hur det går till men är glad för det. Vill man ha det riktigt bekvämt släpar man ut en gammal säng eller madrass.

    Skulle vara en idé men här vimlar det av krankar…

    Gilla

  2. Pyssellisa skriver:

    Jag börjar också bli knärro! Usch, borde ju inte klaga, men… Förhoppningsvis får vi en regnskur idag som friskar upp för stunden i alla fall.

    Inget regn här idag men förhoppningsvis imorron…

    Gilla

  3. gilla skriver:

    ja lagom är nog bäst i alla väder o vindar….då det blir för varmt inomhus då är det inte roligt, sova ordentligt behöver man för att orka o det går ju inte när det är klibbigt o syrefattigt….o när man varit ute i värmen brukar det kännas skönt att få gå in o svalka sej, men nu är det ju ingen skillnad alls…….men det är ju övergående tack o lov, o jag tror inte värmen stannar lika länge som kölden gjorde i vintras, sommarn är kort.

    Jepp, snart kommer den underbara hösten!

    Gilla

Lämna en kommentar